Un dia haurem de potenciar una llista amb 100 adjectius valoratius de excel.lent o soberbi a fluixa o dolenta per encertar al maxim el grau de m'agrada d'un film.Dic aixo per començar a referirme al ultim film de Andrejz Konchalowsky, que amb 83 ants ha tornat per fer se perdonar Tango i Cash i en un mervellos blan i negre, explicar nos els fets politics militars del 2 i 3 de juny de 1962 a Novocherkassk, la URSS. Amb una emocio raonable, cuidant l'estil ens presenta un exercici de memoria historica. La seva inquietant i millor película els ideals i lo public s'enfronta a la familia i les creences politiques. Reconeguda per tots els festivals possibles, amb guio de la seva dona Elena Kiseleva, narra l'episodi d'una mare, Yuliya Vysotskaya, del particular a lo general, membre del partit comunista local que defensa davant de qualsevol disidencia. Durant una vaga local d'una fabrica de motors, el govern local, replica del estat, espera ordres del Kremlin (Kruxef) en mig d'una gran tensio. Arriba l'exercit i hom recorda Hungria 56, i una bona quantitat de manifestants i fugitius i van deixar la vida. El dilema es tornar a Stalin o iniciar la via Lennin, tot ben regat amb Vodka sense marca. L'avi de la casa es vesteix de stalinista i la mare es baralla amb la filla que vol anar a la manifestacio. El reste del film permet, a traves de la recerca de la filla despareguda (hospitals, comisaries i cementiris) veure la crueltat sovietica, (controls, interrogatoris, condicions de vida..) i asesinats indiscriminats de l 'exercit. Tambe coneixer funcionaris que l'ajudaran, Valdislav Komarov, Alexnader Maskelyne, Andrei Gusev i Yulia Burova.
martes, 13 de julio de 2021
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario