Soroll de sabres al bell mig d'Europa. Bierta Bashilli, amb un film relativament curt, aprofita el moment per donar fe de la lluita entre humans salvatges, que es dirimeixen dins una societat que els educa quasi per igual, per l'amor mes mascliste i per les lluites mes indignes. Centran el focus sobre Kosovo, mante una intimitat que honora el secret de les actuacions de la protagonista Yilka Gashi, directes, i emotives, aprofundin en el poder del feminisme, un humanisme de fons. Inspirada segurment en un documental ecologic, mante per damunt de tot, subtilessa i no deixa ser en tot moment una advertencia de com pot acabar. En aquest cas una seleccio de futbol sense nom. Una mostra que es repetira de la supervivencia quanv acabi, si acaba l'assumpte de Ucrania. Amb sencillesa i claretat presenta en un llenguatge entenedor, la hostilitat injusitificada que rodeixa l'entorn de la protagonista. I tot pasa en un patriarcat sec, esteril i malalts. Premiada a Sundance i Valladolid, en aquest lloc real de Kosovo, amb feines per arribar final de mes, lluiten per coneixer noticies de l'altre canto de la guerra,Quan les abelles de Farijhe ja no produeixen mel. La nostra dona decideix treure's el carnet de conduir i provar fortuna a la ciutat per vendre els seus productes de la terra en una botiga de comestibles. La seva ingenuitat topa contra tota l'estructura comercial, tradicional del mercat i mafiosa de la tradicio d'aquelles terres, Insults i a atacs fisics completaran el seu dia dia amb la unica finalitat de que no es pugui valdre per ella mateixa. Cuc Lajci, Aurita Agushi, Kimtje Hoxha, Adriana MAtohsi, i Molike Maxhuni, composa perfectament aquesta europa del centre, de nacions petites,pero grans sper la seva capacitat de supervivencia en mig dels gegants tocats de mort.
jueves, 10 de marzo de 2022
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario