sábado, 16 de abril de 2022

Aline (2020) 128 min.

 Je avait dessine, sur le sable, son doux visage, que me sounriait..."aixi començava la canço de Christophe els anys 67, un gran exit internacional que no sabien tocar encara als nigth clubs portuguesos. Tampoc la canadenca Valerie Mercier ha sapigut "tocar" aquest musical inspirat en la cantant Celine Dion que li sona rarissim, la cinta, no la musica. Per exemple superposa un cos de nena a la cara semblant de la Celine que no te 10 anys precisament. Diferent si que es, aquest biopic ficcio, amb uns metros de cosplay i un minuts masses, de una cosa extraña que no se nombrar. Com a direccio es inquietant. Et deixa preocupat seriosament per el futur del cinema, i no Godard precisament. Serveix per  aquells que pensen que les vides el artistes, son contes de fades, amb uns tocs naif i impresionistes. La feinada que haura tingut Valerie per obtindre aquest bombo embolicat en plastic sense drama de cap color i que es desinfla i desapareix si t'equivoques i les vols obrir per dalt. Poliedrica la pobre Celine, arribara com pugui i sigui al seus mes incondicionals. Als demes esquedaran igual veient com les ones esborren de la arena, aquelles lletres dibuixa de que posaven "Aline". Com a molt cridaras "Celine¡¡¡¡¡¡Celine¡¡¡¡¡". Valerie Lemercier i Sylvain Marcel, de la familia Dieu, tenen el seu quart fill. La reina dela casa pero es la musica, que es potencia quan descobreixen que la nena te una veu prodigiosa. Quan l'escolta un prodigios promotor Roc Lafortune, nomes vol que convertirla en la millor cantant del mon. Aline.

J'avais dessiné sur le sable
Son doux visage qui me souriait
Puis il a plu sur cette plage
Dans cet orage, elle a disparu
Et j'ai crié, crié "Aline!" pour qu'elle revienne
Et j'ai pleuré, pleuré
Oh j'avais trop de peine
Je me suis assis auprès de son âme
Mais la belle dame s'était enfuie
Et je l'ai cherchée sans plus y croire
Et sans un espoir pour me guider
He
Et j'ai crié, crié "Aline!" pour qu'elle revienne
Et j'ai pleuré, pleuré
Oh j'avais trop peine
Je n'ai gardé que ce doux visage
Comme une épave sur le sable mouillé
Et, et j'ai crié, crié "Aline!" pour qu'elle revienne
Et j'ai pleuré, oh, pleuré
Oh, oh j'avais trop de peine
Et j'ai crié, crié "Aline!" pour qu'elle revienne
Et j'ai pleuré, pleuré, pleuré
Oh j'avais trop de peine
Et j'ai crié "Aline! Aline! Aline!

No hay comentarios: