Pere Portabella, avantguardista i cineasta, estrena aquest dijous al cinema, 38 anys després de ser rodada, Vampir-cuadecuc, la qual va ser projectada el 1972 al Moma novaiorquès, a on hi no va poder assistir perquè la dictadura li va impedir sortir del país. La història de Vampir-Cuadecuc, que es projectarà a les sales Verdi de Madrid i Barcelona, és un exemple de conflicte històric en què s'acaba imposant el projecte artístic a l'arbitrarietat política. Es la filmació del rodatge del film comercial 'El conde Drácula', de Jesús Franco, un making off que en diuen ara. Portabella exerceix dos tipus de violència sobre la narrativa estàndart: elimina totalment el color i substitueix la banda sonora per un paisatge de col·lisions imatge-so a càrrec de Carlos Santos.
Pere Portabella ha sigut productor de pel·lícules com Los golfos de Carlos Saura, El cochecito de Marco Ferreri i Viridiana de Luis Buñuel. L'any 1972, amb 45 anys, comptava amb un projecte per fer un film sobre la pel·lícula El Conde Drácula de Jess Franco i una càmera de 16 mm, a més d'un bon domini del llenguatge cinematogràfic i una postura opositora al règim franquista.El resultat va ser Vampir-Cuadecuc, cinema d'avantguarda al marge de la indústria del règim, en blanc i negre, sense diàlegs, amb so de Carles Santos, que crea atmosferes i imatges poètiques. El film de 75 minuts, es interpretat per Christopher Lee, Jack Taylor, Herbert Lom i Soledad Miranda.
"És un Dràcula híbrid, rar, poèticament més potent que el de Jess però d'una maldat menor. Vaig fer una peça sobre el seu rodatge, però és una pel·lícula en si mateixa", explica Portabella, "molt content" per l'estrena del seu film a l'Estat. Abans de la projecció de Vampir al Moma, també es va projectar a Cannes després de treure el film clandestinament d'Espanya, on mai va veure la llum durant el franquisme.
miércoles, 13 de agosto de 2008
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
No hay comentarios:
Publicar un comentario